ZIP Stat | |
Flere... |
Starter melodien ikke af sig selv, så tryk her:Hør den her
Reklamevise
C Dm Man si´r forbrugere – navnlig det svage køn – G7 C A7 Dm G7 bli´r hjernevasket af smarte reklamer, Gm C7 F Dm der bevirker, at mændenes ugeløn D7 Dm G bli´r formøblet af mændenes damer. Gm C7 F Dm Ja, man si´r disse damer de fjumrer rundt D7 Dm G7 og køber ind uden plan og systemer. C C7/bb F/a A/bo Men at læse reklamer er rigtigt og sundt – C/g Em Am Am G7 C det´r reklamens skyld, jeg aldrig har problem - er! Før i tiden, da vidste jeg aldrig hvad og hvordan og hvornår og hvorledes. Jeg var i vildrede, både med middagsmad, og hvo´n parykker og senge sku´ redes. Til hvilke retter skal man drikke muscatel? og hvordan går flambering mon for sig` Tit og ofte var jeg tvungen til at tænke selv. Det´r jeg fri for nu – reklamen tænker for mig! Jeg børster tænder med ”LUX” og vasker hænder i ”MAC´S”, jeg drikker altid ”AFTER EIGHT” inden middag. Mine vinduer stråler! Man ser det straks: Jeg bruger ”KIM´s” (den, der altid er for lidt af). I en ring af selvtillid er der altid plads til én til, der handler hos ”FONA”! I min positive fritid lytter jeg til beat og jazz, for de er så flinke inde hos ”REXONA”. Hvis jeg er træt klokken tre, ta´r jeg ”BUKO” til bords, og til håret bru´r jeg ren ny ”MEDOVA”, jeg flamberer i ”BLITSA”, der smager som mors, og køber ”PRINCE” (med ”GARDOL”!) hos ”CHEMINOVA”. Gør som jeg, kære ven! Luk reklamerne ind i dit hjerte, i dit sind og dine stuer! Hvis du syn´s den gi´r kvalme, og den gør dig døv og blind – så: Dyp i ”DYRUPs” – det er den, der duer!